28. april 2012

Sommerfuglen, der ville være et monster.

Det lyder næsten som et moderne H.C. Andersen eventyr. Men faktisk var det bare det der skete, den anden dag omme i skolen. Vi havde fået til opgave at lave et insekt i overdimensioneret størrelse. Vi måtte selv bestemme materialer og teknikker. Jeg bestemte mig hurtigt for at lave en sød sommerfugl og lavede denne skitse:




Jeg ville gerne filte den, og gik i gang med at forme skumgummi til hovedet;




Bagefter fandt jeg en tynd skumgummi slange, som jeg ville bruge til kroppen;




Jeg satte hovedet fast med et stykke kobbertråd, og begyndte ellers at nålefilte.



Det har jeg ingen billeder af, for jeg blev utålmodig og besluttede mig for, at filte min sommerfugl færdig i vaskemaskinen. Jeg havde bare ikke fået bagkroppen forfiltet nok, så skumgummi slangen faldt ud, og der dannede sig en mærkelig filt hale, i stedet for en smuk sommerfuglekrop. Det var der jo ikke noget at gøre ved, for det var da tydeligt at mit dyr ikke ønskede at være en sommerfugl, men i stedet et farligt lille monster;


Så sådan endte historien altså om sommerfuglen, der ville være et monster. 
Eller måske er det i virkeligheden historien om den dovne studerende, der ville have vaskemaskinen til at gøre arbejdet for sig, og derfor fik et monster i stedet for en sommerfugl? 

Jeg foretrækker nu den første udgave ;-)

2 kommentarer:

  1. til gengæld er det et meget sjovt monster, syns jeg.. :o)

    SvarSlet
  2. hehe :-)
    forresten fin indlæg om dig hos Stubba

    SvarSlet