16. marts 2012

Kom med mig i skole...

Vi arbejder med bæredygtigt design lige for tiden. 
Det er super sjovt og meget anvendeligt i folkeskolen i disse sparer tider.
I går havde vi alle gamle cowboybukser med, som vi skulle re-designe.
Jeg valgte at sy en toilettaske, ud af mandens gamle cowboybukser, som gik i stykker efter bare en dags brug. 
Det er da altid noget, at de ikke går helt til spilde.





Min klassekammerat Anette (Som i øvrigt har en fin blog, jeg synes I skulle kigge forbi) gik i gang med lommer til en opslagstavle. Det skal nok blive fint...



Mon ikke hun viser det færdige resultat på hendes blog...
En anden klassekammerat, som også er at finde her på blogland, nemlig Cecilie.
Er i gang med at samle lapper til et par patchwork cowboybukser. 
Det lyder altså ret fedt, så hold øje på hendes blog, med resultatet.


I sidste uge, fik vi en rigtig sjov opgave. 
Vi var strandede i lufthavnen med den forkerte kuffert. 
Kl var efter 17 og alle butikker lukkede.
Vi havde et tidligt morgenmøde, og skulle se pæne ud når vi ankom.
Derfor måtte vi lave tøjet i kufferten om, så vi godt kunne komme af sted alligevel.
Hotellet havde en symaskine, og vi havde nu 4timer til at fremstille et lækkert outfit af en herre habit, skjorte, to slips og et par tennissokker. Det kom der en masse sjove bud ud af.







 Jeg lavede den sorte og hvide kjole, sammen med min studiekammerat. 






Og så har bloggen rundet 51 fastelæserer! 
Så jeg har jo lovet der kommer en give away snarest, så vi kan fejre det.
Jeg skal bare lige have besluttet, hvad der skal gives væk...

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud i skolen:) drømmer mig lige tilbage til fagskolen og håndarbejds seminariet.....
    Har du set jeg har fået en ny blog, og en Give Away? Måske du vil være med?
    God dag til dig
    KH Sussie:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg ikke set... Suser fluks af sted!!

      Slet
  2. Fedt taske og sikke et godt emne, som er brugbart i folkeskolen - love it!

    Opgaven med den forkerte kuffert er også supergod og sikke nogle flotte resultater, I har fået ud af det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita :-) Synes også det var imponerende, hvad sådan et par herre habitter kunne blive til ;-)

      Slet
  3. Den taske er altså så flot!!! Jeg elsker også, når man kan genbruge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja. Jeg ved nu ikke hvor køn jeg synes den er, men opgaven blev da løst og den var sjov at lave ;-)

      Slet
  4. Nu er jeg fast inventar på din fine blog ;)

    SvarSlet