8. januar 2012

Min Fastfood Slankekur...

Jeg har egentlig ikke været særlig glad for at tale om det, og når jeg møder nye mennesker, siger jeg heller ikke noget. Men manden og jeg, har været på "slankekur" eller livsstilsændring siden September, og det er faktisk gået godt. Der er nu røget 3 tøj størrelser, 14cm i taljen og ca. 20kilo. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke vil sige noget. Måske fordi, jeg selv hader selvhøjtidelig, nyopdagede slanke fanatikere, der ikke kan snakke om andet end deres fantastisk vægttab, og hvor mange kalorier der er i det stykke kage, man sidder med i hånden. 
Så derfor har jeg bare passet mig selv, og pænt sagt nej tak, når jeg blev tilbudt kage, sagt at jeg "lige havde spist" eller "jeg kan ikke mere, desværre". 

























Billed et er nyeste tøj køb, i MEGET mindre størrelse end før... 
Billed to er min gamle yndlingskjole fra før slankeflippet....

Mange har opfordret mig til at dele mine slanketips, så nu får I dem.
Jeg synes tykke mennesker er dejlige, men det er pga sundheden, og ønsket om en baby med tiden, der har gjort at vi har taget skridtet.  




Kiloene er røget ved at spise efter nøglehulsmærket, vi har kun købt brød, pasta, kød osv der har mærket.
Jeg får ikke regnet kalorierne, ved alt jeg spiser ud, men omtanke og nøglehullet, ser ud som om det virker ganske godt.

Fastfood 
Det sværeste ved slankekuren, er at man de første måneder, har rigtig meget gejst for at lave spændende mad, men den daler med tiden. Derfor har det været vigtigt for mig at have et arsenal af retter, som max tager 20min at lave, og gerne endnu kortere tid. Så vi har faktisk været på "Fastfood slankekur".


Her er nogle af yndlings fastfood retter. Arla supperne smager virkelig godt, og de kan varmes i microovnen. Jeg plejer at lave kyllingebryster i ovnen, som vi skærer i stykker og kommer i suppen sammen med lidt majs.  Nøglehuls mærkede pizzaer, har jeg fundet i Super Brugsen. Man skal selvfølgelig ikke KUN leve af dem, men en nem aften er de MEGET bedre end en tur på Mc D eller hos lokale pizzamand. Pynt dem evt. med lidt salat, så smager de MEGA godt... Forårsruller er også nemme. De skal bare i ovnen og serveres med lidt ris eller en salat. De smager lidt af grillmad, så har man stor trang til pommes med det hele, så kan de være et alternativ. Så er der den franske hotdog. Nøglehulsmærkede pølser og brød, og så er den hjemme. Desuden bruger jeg en light remolade, som selvfølgelig ikke er sund, men den smager som den fede, så hvorfor ikke spare de kalorier?? 

Brød
Man siger jo at brød er FORBUDT hvis man vil tabe sig. Men vi har altså spist virkelig meget brød. Tilgengæld næsten ingen kartofler eller pasta, og ALDRIG begge dele i et måltid. Vi har altid elsket burgere, tortilla pandekager, pitabrød og sandwich, så jeg bestemte mig for at det måtte kunne lade sig gøre, stadig at få de ting, og tabe sig, og det er jo lykkedes. Man kan faktisk få ALT fastfoodbrød i en fuldkorns udgave. Det har vi købt i stedet for alt det hvide hvedebrød vi før spiste. Faktisk kan man også få toastbrød, der har et højere fiber og fuldkornsindhold end meget rugbrød, så hold øje med nøglehullet.


Rema 1000 er faktisk super godt, i forhold til at handle efter nøglehullet. De har alle brød produkterne, og ofte også nye produkter. Her den anden dag, så jeg for eksempel en fuldkornssnack, der minder en del om chips. De smager ikke helt som chips, men med en dip lavet på græskyoghurt (Du kan stadig bruge krydderiblandingerne fra Kims) så er det næsten som den rigtige slags!! De har også u-poppede popcorn. Dem kan man lave i microbølgeovnen uden fedt, og så har man faktisk en sund snack.

Desserter og søde sager, har vi holdt os fra. Når vi engang imellem dog alligevel synes der skulle være lidt, men ikke gad at bage en kage eller et andet stort projekt, er det produkterne herunder jeg tyer til.


Faktas light vaniljeis, der er lavet på mælk i stedet for fløde, med Cocio light er et stort hit. Også den kalorielette frugtgrød med minimælk, er en god hurtig dessert. Ellers kan en grovbolle eller ristet rugbrød, med honning eller minimum marmelade (Bilka/føtex) også sagtens gå en gang imellem. 
Her til jul har vi også varmet Cocio light'en og pisket lidt cremefine til flødeskum.
Nu har Svigermor foræret mig en blender i julegave, så vi laver også en del milkshakes, med vaniljeisen. Det er ganske simpelt, et par skiver vaniljeis, frugt efter ejet valg og lidt skummetmælk. Blend og drik. Det smager bare SKØNT!


Dressinger og ost, spiser vi bare de almindelig udgaver af. Jeg har prøvet med light produkterne, men jeg synes bare vi spiser mere af dem, fordi de ikke smager af noget. 
Derfor køber jeg i stedet luksus ost, og rigtig gode dressinger, som man ikke behøver så meget af, for at man kan smage dem.

Det var vist mine bedste tips for nu...

8 kommentarer:

  1. Allerførst, hvor er det godt gået af jer! 20 kilo er ikke så lidt!!!!

    Dernæst så funker det også bedst her, når vi har nogle alternativer til det usunde. Det med at forbyde sig selv alt, holder bare ikke i længden.

    Jeg er også rigtig glad for Rema - vi bor tæt på en - for de har mærkningerne synlige. Det gør det så meget lettere at vælge nøglehullet. Det mærke er jeg også rigtig glad for!

    En blender er også god til at lave smooties i. Vi bruger lidt minimælk - gerne med lidt yoghurt også - frossen frugt og et par isterninger sammen smager godt. Man kan pifte det op med lidt citronsaft, og skal det være lidt sødere, kan jeg godt lide en lille smule vanillesukker.

    SvarSlet
  2. Tak Anja! Jeg er også lidt stolt efterhånden :-) Jeg skal have meget mere gang i blenderen. Man kan jo også lave lækre supper og meget andet i den. Tak for tippet!!

    SvarSlet
  3. Også et stort tillykke herfra. Virkelig flot klaret :-)
    Dejligt med tips, tak for dem :-)

    SvarSlet
  4. Vil osse lige give et skulderklap og sige at det er godt gået *thumbs up*. Håber at vi får lov at følge lidt med i hvordan det går fremover osse. :)

    SvarSlet
  5. Flot gået ;-) dine gode erfaringer er super, tak for det.
    Vil jeg også prøve FRA I MORGEN.

    SvarSlet
  6. Ih hvor er det bare super sejt gået. Jeg har stpr respekt for mennesker der kan finde ud af at vende rundt på livet og gå efter sine mål.
    Kh Camilla

    SvarSlet
  7. mega flot ....
    Det er vildt godt gået ....
    knus♥

    SvarSlet