5. september 2012

På Sløjdkursus

Jeg har været på to kurser, gennem sløjdlærerforeningen i sidste uge. Det første hed "aktiviteter omkring bålstedet" og gik ud på forskellige ting man kunne snitte med eleverne og spændende madretter, der kunne laves over bål. En super hyggelig eftermiddag! Jeg har ikke så meget med hjem at vise fra dagen, udover denne lille snittefigur.





Det andet kursus var helt i Hjørring og var et kursus i tværfaglige projekter man kan lave mellem Sløjd og Natur/teknik. Jeg havde jo egentlig valgt Natur/teknik som linjefag i år, men fandt ret hurtigt ud af det ikke var mig, og valgte derfor Historie i stedet. Men derfor var kurset stadig super spændende. Vi lavede boomeranger og forskelligt legetøj.


 Her er min boomerang. Den flyver rigtig godt og så synes jeg at Batman designet var lidt for sejt ;-)


Her er de forskellige boomeranger vores lærer havde lavet.



Forskelligt legetøj der bevæger sig når man puster ballonen op og slipper.

Jeg vil gerne igen slå et slag for sløjdlærerforeningen, som er for alle sløjd interesserede ikke kun lærere. Det koster 500kr omåret, og næsten alle kurser er gratis. Du kan melde dig ind her!  Der er blandt andet snart et bronzestøbnings kursus, som nok kunne have interesse for de smykke interesserede.

For et stykke tid siden var jeg på et andet kursus, hvor vi arbejdede i grønt træ og lavede et lille bord. Jeg fik vidst aldrig vist mit færdige bord, så det kan I da lige se nu. Helt færdigt er det dog ikke. Det skal lige pudses og så skal bordpladen fastgøres.


Nu drager jeg jo snart til Kina, så der bliver nok lidt stille her på bloggen. Til gengæld tager jeg stærkt revanche når jeg kommer retur. 

1 kommentar:

  1. Sikke nogle seje ting du har fået lavet - specielt bordet er jeg da ret vild med. Wow. Og rigtig god tur til Kina : )

    SvarSlet