6. februar 2012

Du Har Smittet Mig!!!!

I hvert fald, hvis du er en af dem, der hele tiden viser lækre hjemmesyede ting i retrostof.
Jeg er blevet bidt af at lede efter de fine stoffer i genbrug, og her i weekenden fik jeg virkelig jackpot.



Jeg havde faktisk proppet kurven fuld med gode ting, da jeg pludselig fik øje på en uåbnet plastiksæk, fyldt med farvestrålende 70'er dynebetræk.
Der var to sæt af det orange og et af det lilla, og de er som nye. Overhovedet ikke slidte...
Mit hjerte sprang et slag over, for måske var posen sat til side til en anden kunde.
Så jeg greb den første ekspedient, og heldigvis var det bare noget, de endnu ikke havde pakket ud.
Nøj hvor blev jeg glad!



Men det var ikke den eneste genvinst i den butik.

 Det blev nemlig også til denne bunke blandet herligheder... 


Og det småblomstrede dynebetræk her... 
Det er lidt slidt, men synes blomsterne er så søde. Det får pigerne på krea-holdet lov at lege med...


Men det blev ved...

En rulle af dette gamle flotte tapet, fik jeg nemlig også.
Jeg efterlod faktisk en hel rulle derude, men har ikke lige nogle planer for papiret, så ingen grund til at forkøbe sig :-D 

Juleaften opdagede jeg, at vi ikke har nok snapse/bailey-glas, til store fester, så jeg har været på udkig efter nogle, og sørme om ikke også jeg fandt sådan nogle...

6stk og så i en flot rosa glas farve... 

Efter det, kunne vi jo være taget glad hjem, men vi besluttede os for, lige at tjekke nabobyens genbrug, og tænk sig, der fandt jeg dette dynebetræk.
Det er mere slidt, end de to første, men stadig i rigtig fin kvalitet, og så er farverne bare skønne...

Da vi kom hjem, kom Mor i tanke om at hun havde glemt et gammelt dynebetræk, fra den tidligere ejer af deres hus. 
Det viste sig, faktisk at være et rigtig sødt 70'er betræk.

Det er en smule misfarvet og slidt rundt omkring, men der kan sagtens klippes nogle fine firkanter, til patchwork. 
Jeg kan mærke at jeg er hooked, så tror ikke det bliver sidste gang, jeg skal på retro-jagt.

Hvis der er nogen af mine fund, du er meget misundelig på, kan jeg godt overtales til at bytte lidt af det.
Skriv en mail til danagonia@hotmail.com...

5 kommentarer:

  1. Super flotte ting. Ja man bliver nemt smittet her i blogland.
    Ha`en dejlig dag :o)

    SvarSlet
  2. Det er da super seje ting du fik handlet.
    Mine smykkeæsker er fra Søstrene Grene - se evt. svar på min blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for svar :-) Vil holde øje med dem derinde...

      Slet
  3. Synes også jeg var utrolig heldig...

    SvarSlet