13. december 2011

Wire Wrapping Skolen - S spiralen

Det første jeg vil vise jer, er de grundformer man bruger i wire wrapping. Disse grundformer fungerer som rammerne for smykket. Jeg vil gennemgå de 4 mest brugte grundformer. Når du kan disse 4 grundformer, vil du kunne skabe stort set alle former i tråden. 
Senere vil jeg vise dig hvordan du wrapper disse grundformer sammen til et smykke.


Den første grundform er spiral S'et. I denne vejledning viser jeg meget grundigt hvordan man former en spiral. Dette vil jeg ikke gøre i det efterfølgende vejledninger, men i stedet vil jeg linke tilbage til denne vejledning.

1. Klip fire stykker tråd på ca. 4cm. Det er ikke vigtigt hvad for noget tråd du bruger. Lige nu øver vi os kun, så brug gerne noget billigt tråd.


2. Tag din rundtang, og hold fast i den ene ende af tråden, så tæt på spidsen, som overhovedet muligt.


3. Mens du stadig holder godt fast i tråden med din rundtang, bruger du din anden hånd til at bøje tråden med uret.


Sørg for at holde rigtig godt fast med din tang, og bliv ved med at bøje tråden med uret rundt.


Bliv ved med at køre rundt, indtil du synes din spiral er stor nok. 
Husk dog at efterlade lidt plads til en spiral i den anden ende af tråden.

4. Slip nu spiralen med din tang, og tag i stedet fat om den anden ende af tråden, på samme måde som da du startede den første spiral. Lav nu en ny spiral, men i stedet for at bøje tråden med uret, skal du nu bøje tråden mod uret.


Tillykke - du har nu lavet din første S spiral!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar